На прах

Сега те разбирам. Ти ме обичаше. Точно така, обичаше ме, но истински. А аз бях дете, гледах звездите и виждах само блясък. Мислейки ги за злато. Просто дете. Затова си и тръгна, нали? Защото ти беше жал това дете да пораства, искаше още малко да вижда блясък, а не тенеке. А аз настоявах ли настоявах и тропах с краче… Абсолютно дете. После прозорецът се счупи, а вятърът вкара в стаята есенни листа.

И почнах да расна, да тичам след теб без дори да знам, че тичам. След теб. Теб. Гонех те. Уви, когато те стигнах, единствено осъзнах, че пак си далече пред мен. Не тенеке, очите ти с лека тъга и цинична усмивка гледаха към ръждата. И аз пак настоявах ли настоявах, че е тенеке, а не ръжда. Исках да те върна, да се върна, при онова някогашно ти. Да гледаме заедно блясъка на едно тенеке как се превръща в ръжда. Но ти ме погледна и каза без глас „ах, дете, времето няма как на обратно да потече“. Аз се нацупих и се врътнах обратно, без да поглеждам назад, с яд, че не искаш да ме видиш сега, точно сега, да ме обичаш така, както тогава. Защото разбирам… Но не разбирах…

Едва по-късно разбрах. Тичах на далеч. Далеч. От теб. Бягах. Ала уви, земята е кръгла. Събрахме се пак. В онази стая, където листата бяха вече само прах. Тогава разбрах. Ти вече не виждаше, не гледаше, очите ти схлупени бяха. И кожата ти тъй студена, че студеният вятър, размятащ праха, стори ми се топла ръка. А устните ти, сини и сухи, сякаш без думи усмихнато ми казваха „ах, дете, да, ти разбра“. Ти ме обичаше. Точно така, обичаше ме, и то истински. А аз бях дете. Дете, което най-накрая разбра за любовта. Любовта, която в началото е звезда, блестяща сякаш от злато. Звезда, която, след като свикнеш с блясъка й, виждаш, че е тенеке. Тенеке, което ще искаш да видиш как се покрива с ръжда… Докато ръждата не стане на прах. Ти ме обичаше, истински, най-после разбрах. Вече мога да стана на прах…

~ от Джен на декември 26, 2011.

Вашият коментар

 
